Compania Municipală pentru Dezvoltare Durabilă a anunțat că a turnat primul strat de asfalt pe podul Ciurel, care trece peste râul Dâmbovița și șoseaua Virtuții. Podul face parte din străpungerea care va conecta Splaiul Independenței de Autostrada A1 București-Pitești. Lucrările la pod au început în urmă cu 9 ani și au avansat în ritm de melc, depășind cu mult termenul de finalizare de cinci ani.
Proiectul de infrastructură rutieră este considerat cel mai important din București și ar trebui să asigure fluidizarea traficului în cartierul Militari. În prezent, acesta este sufocat în prezent, având o singură arteră care permite accesul în București dinspre Pitești.
Oficialii Primăriei Capitalei sunt optimiști și spun că lucrările la Nodul Virtuții, prima etapă a construcției podului Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București-Pitești, care ar urma să fluidizeze traficul din cartierul Militari, vor fi gata până la finalul anului. Pe lângă așternerea asfaltului, la Nodul Virtuții se mai lucrează la finalizarea rampelor de acces către pod, potrivit reprezentanților companiei municipale.
Proiectul Penetrației Splaiul Independentei – Ciurel – A1 are trei componente: Nodul Virtuții (care presupune un pasaj peste râul Dâmbovița și peste Șoseaua Virtuții cu descărcare imediat în Cartierul Militari), o altă secțiune până în centura Bucureștiului și a treia – din centura Bucureștiului până în autostrada A1. Acesta a fost demarat în 2010, în ciuda neînțelegerilor dintre Primăria Capitalei și locuitorii de pe traseul ales.
Conflictul între proprietari și Primărie a dus la blocări succesive în instanță, ba chiar și la decizii în justiție împotriva continuării lucrărilor, toate ducând la prelungirea termenelor și întârzierea proiectului, astfel încât nici astăzi nu se știe exact când ar putea fi terminat în întregime. În cele din urmă, singura componentă concretă a proiectului a rămas Podul hobanat de la Ciurel peste râul Dâmbovița.
Din cauza conflictului cu proprietarii din zonă, coridorul de expropriere pentru drumul ce va porni din Nodul Virtuții a fost refăcut: în proiectul inițial erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile (construcții) pentru expropriere.